Open Leer Centrum

In het Open Leercentrum (OLC) kun je samen met medeleerlingen of alleen werken aan huiswerk, praktische opdrachten, projecten,lezen, etc. Verder staan er in het OLC computers met internetverbinding en kun je er printen of kopiëren. Uiteraard is er ook wifi, zoals in de hele school.

Het OLC is elke dag geopend van 8.00 tot 16.30 uur.

Uitleenprocedure

Laptops

• Uitleentermijn voor een laptop is 1 lesuur, zodat iedereen aan de beurt kan komen.

• Je mag de uitleentermijn verlengen tot max. 1 lesdag, tenzij de laptop al gereserveerd is.

Computergebruik

Wij beschikken over een geavanceerd meekijkprogramma om te zorgen voor verantwoord internet gebruik. We verwachten dat er op schoolcomputers volgens de afspraken gewerkt wordt door iedereen, veilig internetgebruik is daarbij een voorwaarde.

Printen

• Het maken van een printje kost 5 cent (A4 zwart/wit) of 20 cent (A4 kleur).

• Elk schooljaar krijg je een tegoed van € 5,00.

• Via Netpay kan je je tegoed opwaarderen.

Afspraken

• Voor toegang tot het OLC heb je je schoolpas nodig, net als bij de mediatheek.

• Je mag best naar muziek luisteren, maar wel zo dat een ander dat niet kan horen. In het OLC gedraag je je rustig, zodat het voor iedereen een prettige werkplek is.

• Er is een reglement in het OLC waar alle afspraken staan beschreven.

Meer informatie?

Mail naar: OLCZeist@olz.nl