Topsportbegeleiding

Topsportvriendelijke school

Wij zijn een topsportvriendelijke school en gaan graag met jou op zoek naar de beste combinatie van jouw school- en topsportcarrière binnen de mogelijkheden die we hebben. We zijn erkend door het olympisch steunpunt. De mogelijkheden zijn minder uitgebreid van op een gecertificeerde LOOT-school maar desondanks kunnen we toch een aantal aanpassingen doen. Dat doen we omdat de tijd die gaat zitten in trainingen, wedstrijden en het reizen niet altijd even makkelijk te combineren is met school.

Wat doen we?

We bieden deze faciliteiten

• Indien nodig: persoonlijke begeleiding bij je studie.

• Indien mogelijk: het aanpassen van roosters binnen de wettelijke kaders: geen onderwijsvermindering, wel schuiven met lessen.

• Hulp bij het maken van planningen.

• Het verplaatsen van toetsen, daar waar mogelijk.

Voor wie?

Het NOC*NSF kent een specifieke status toe aan sporttalenten. Via jouw sportbond kun je als talent worden aangemeld bij NOC*NSF waardoor je als status kunt krijgen:

• [B] Belofte

• [NT] Nationaal Talent

• [IT] Internationaal Talent

Heb je zo’n status, dan kom je in aanmerking voor eerder genoemde faciliteiten.

Neem contact op met de teamleider.