Rijke Middagen van start

De rijke middagen zijn weer van start gegaan! In zes middagen maken leerlingen uit groep 8 met een vwo+ advies kennis met onze school en krijgen zij een mooi eigen programma aangeboden. Lijkt het je wat? Op donderdag 2 november start een nieuwe reeks rijke middagen.

Je krijgt verdiepende lessen waarin je denken, doen en onderzoeken afwisselt. Je kan kiezen uit de volgende modules:

Potje Grieks - Je leert het Griekse alfabet, je maakt kennis met enkele mythes en je eert een Griekse heldin of held op een eigen manier.

Mysterie in de mijn - We kijken naar een kolenmijn in het Afrikaanse Zambia. Deze mijn is eigendom van een groep Chinezen. Wij gaan onderzoeken wat dit betekent voor de Zambiaanse mijnwerkers, hun omgeving en familie. Tot dan!

Creatief denken en doen - Vanuit de filosofie en de biologie stellen we onszelf vragen over de wereld om ons heen. Onze visie geven we vorm doormiddel van klei (glazuur) en collages.

Licht, lenzen en lol - In deze module gaan de leerlingen door middel van experimenten en opdrachten, uitzoeken wat licht nou precies is en hoe je het licht kunt bewerken.

De Rijke Middagen zijn op zes donderdagen van 12.20-13.50 uur (het 5e en 6e lesuur):

• 2 november
  • 9 november
  • 16 november
  • 23 november
  • 30 november
  • 7 december

Aanmelden voor de rijke middagen is helaas niet meer mogelijk. De masterclasses zijn helemaal vol. Binnenkort is het mogelijk aan te melden voor de 3e ronde. Ga daarvoor naar: openbaarlyceumzeist.nl/rijke-middagen.

Ook interessant