OLZ zet zich in voor Voedselbank Zeist

In Nederland bevinden zich bijna 1 miljoen mensen onder de armoedegrens, en de voedselbanken spelen een essentiële rol in het ondersteunen van hen die tijdelijk financiële hulp nodig hebben.

Onze school heeft de handen ineengeslagen om een positieve bijdrage te leveren en organiseert van 7 tot en met 21 december een grootschalige inzamelingsactie voor de Voedselbank Zeist, waarbij alle leerlingen van de school betrokken zijn.

Van klas 1 tot en met klas 6 werken de leerlingen samen aan deze inzamelingsactie. Ze verzamelen niet alleen voedsel, maar ook andere benodigdheden om de Voedselbank te ondersteunen, denk aan hygiëneproducten, lang houdbare voedingsmiddelen en andere noodzakelijke items. Het streven? Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid, maar om de gemeenschappelijke inzet. Elke bijdrage, groot of klein, draagt bij aan het gezamenlijke doel om lokale gezinnen te ondersteunen.

Met deze actie bereiken we twee doelen. We vinden het belangrijk om als Zeister school het lokale goede doel, de Voedselbank Zeist, te ondersteunen. Daarnaast willen we de leerlingen bewust maken van de bestaansonzekerheid die veel mensen momenteel ervaren. In alle mentorlessen wordt dit thema behandeld en leerlingen gaan daarover met elkaar in gesprek. Wilt u ook een bijdrage leveren? Vraag onze leerlingen wat u het beste aan ze kunt meegeven. Zij leveren de spullen op school voor u in.