
OLZ doet mee aan Zeister scholierendebat
Op 12 februari organiseerde de gemeente Zeist het Zeister Scholierendebat georganiseerd. En wij waren erbij! Vier leerlingen uit havo 4 hebben voor de eer van het OLZ gesproken en gestreden.
Op 12 februari organiseerde de gemeente Zeist het Zeister Scholierendebat . En wij waren erbij! Vier leerlingen uit havo 4 hebben voor de eer van het OLZ gesproken en gestreden. In de eerste spreekronde hebben Okke Rollingswier en Merijn Baan plannen gepresenteerd om Zeist klimaatbestendig te maken. Waterpleinen, gekleurd asfalt of waterpunten, het zijn allemaal oplossingen voor de verwachte hitte en droogte.
Tijdens de tweede spreekronde hebben Caspar Hajari en Sterre van der Velden een plan verdedigd voor een nieuw evenemententerrein bij het Hertenkamp. Waar de ene school koos voor een evenemententerrein in de oude V&Dm kozen Sterre en Caspar voor een verspreide aanpak met kleinere locaties. Het is uiteindelijk hun voorstel dat is aangenomen door de aanwezige partijen. Ondanks de kwaliteiten van onze leerlingen moesten we dit jaar genoegen nemen met een enigszins geflatteerde derde plaats.
Ook interessant
Zaterdag 16 januari was onze online open dag. We hebben aan alle kinderen en ouders laten zien hoe ons onderwijs eruit ziet. Door middel van digitale rondleidingen, informatie over vakken, meekijken in een (online) les en mogelijkheid om in gesprek te gaan met docenten hebben we geprobeerd een inspirerend en...
Op 6 en 7 januari organiseren wij online voorlichtingsbijeenkomsten voor leerlingen en ouders van groep 7 en 8. Aanmelden hiervoor kan via de link hieronder.
Heb je je ingeschreven voor onze meeloopmiddag? Ga woensdag de 27e naar de groep 8 pagina en kies in het rooster welke les je wilt bijwonen.
Als BegaafdheidsProfielSchool in spé hebben we op het OLZ bijna 50 kinderen van vier Wereldkidz-basisscholen ontvangen voor de Rijke Middagen.
Heel blij waren we en zijn we nog steeds dat we op het OLZ toe kunnen komen aan fysiek onderwijs! Als het gaat om onderwijs weten we allang dat er veel gebeurt via de directe interactie. Leerlingen én docenten varen wel bij persoonlijk contact voor de meest efficiënte output...
Zaterdag 10 oktober was het zover: de Cambridge-leerlingen van onze school mochten het B2 First examen maken.