Begaafdheidsprofiel inspireert leerlingen en ouders

Begaafdheidsprofiel inspireert leerlingen en ouders

Op woensdag 8 januari is op onze school de eerste Talentmiddag gehouden. De BPS-leerlingen presenteerden bij deze gelegenheid aan elkaar (en voortaan ook aan ouders en andere belangstellenden!) de resultaten van hun eigen project of onderzoek.

Op woensdag 8 januari is op onze school de eerste Talentmiddag gehouden. De BPS-leerlingen presenteerden bij deze gelegenheid aan elkaar (en voortaan ook aan ouders en andere belangstellenden!) de resultaten van hun eigen project of onderzoek. Aangezien de meeste BPS’ers pas vanaf december concreet aan de slag zijn gegaan, was de opbrengst van de zelfgekozen onderzoeksopdrachten en projecten nog beperkt, maar vooral de ouderejaars konden al overtuigd en overtuigend een enthousiast verhaal vertellen over hun opzet en plan. Het was al met al een inspirerende bijeenkomst met 45 leerlingen! Op donderdag 16 januari heeft de informatieavond over het OLZ als Begaafdheidsprofielschool plaatsgevonden. Er was een grote opkomst van wel 100 belangstellende ouders en ook leerkrachten uit het basisonderwijs. Daarnaast waren er ook ruim 60 kinderen die wel wilden kennismaken met onze BPS-aanpak. De Powerpointpresentatie van Lonneke van Drunen was aanzet tot een aantal verdiepende vragen vanuit het publiek, terwijl de kinderen zich in de tussentijd met elkaar konden verdiepen in pittige denkopdrachten. Een leerzame en informatieve bijeenkomst was het zeker.

Ook interessant

Zaterdag 16 januari was onze online open dag. We hebben aan alle kinderen en ouders laten zien hoe ons onderwijs eruit ziet. Door middel van digitale rondleidingen, informatie over vakken, meekijken in een (online) les en mogelijkheid om in gesprek te gaan met docenten hebben we geprobeerd een inspirerend en...

Lees verder

Op 6 en 7 januari organiseren wij online voorlichtingsbijeenkomsten voor leerlingen en ouders van groep 7 en 8. Aanmelden hiervoor kan via de link hieronder.

Lees verder

Heel blij waren we en zijn we nog steeds dat we op het OLZ toe kunnen komen aan fysiek onderwijs! Als het gaat om onderwijs weten we allang dat er veel gebeurt via de directe interactie. Leerlingen én docenten varen wel bij persoonlijk contact voor de meest efficiënte output...

Lees verder