Rijke Middagen

De Rijke Middagen organiseren wij voor vwo+ leerlingen van groep 8 op zes aaneengesloten donderdagmiddagen. De leerlingen komen naar het OLZ voor een doorlopende masterclass.

De 3 ronde start op 11 januari 2024. Elke leerling kan kiezen voor een van de vier thema’s, waar hij/zij zes weken aan werkt. We werken met max. 15-20 kinderen per groep. De lessen worden gevuld met uitdagende opdrachten en afwisselende werkvormen.

• Potje Grieks -Je leert het Griekse alfabet, je maakt kennis met enkele mythes en je eert een Griekse heldin of held op een eigen manier.
  • Breinbreken met water
    Water lijkt iets wat er altijd is, maar het is eigenlijk best bijzonder en niet voor iedereen even makkelijk te krijgen! In deze lessenreeks ga je onderzoek doen naar de eigenschappen van water en hoe we het gebruiken in de wereld. Tijdens het onderzoeken leer je omgaan met spullen uit het laboratorium en veilig werken.
  • Ik zie met Biologie
    In deze module krijg je vast een voorproefje van het vak biologie, want wat is biologie nou eigenlijk? Daar gaan jullie zelf achter komen door als echte biologen aan de slag te gaan. Van gedragsonderzoek naar je eigen huisdier tot het werken met een microscoop.

De Rijke Middagen zijn op zes donderdagen van 12.20-13.50 uur (het 5e en 6e lesuur):

• 11 januari
  • 18 januari
  • 25 januari
  • 1 februari
  • 8 februari
  • 15 februari

Inschrijven kan  via deze link.  We hebben plek voor maximaal 70 leerlingen. Meld je dus snel aan! We verwachten je de eerste donderdag 11 januari om 12.15 uur bij de ingang van het Openbaar Lyceum bij de receptie. Daar word je opgehaald en meegenomen naar het lokaal waar jouw masterclass wordt gegeven, tot 13.50 uur. Voor het krijgen van toestemming van je basisschool voor deze masterclass moeten je ouders zelf contact opnemen met je leerkracht. Ook het vervoer naar en van het OLZ loopt via je ouders.