'Geencijfer' winnaar op de IPON awards 2020

'Geencijfer' winnaar op de IPON awards 2020

Op woensdag 5 februari 2020 is Geencijfer winnaar geworden bij de uitreiking van de IPON Awards in de Jaarbeurs Utrecht. Geencijfer was genomineerd in de categorie ‘Innovatie van het leren VO’.

Op woensdag 5 februari 2020 is Geencijfer winnaar geworden bij de uitreiking van de IPON Awards in de Jaarbeurs Utrecht. Geencijfer was genomineerd in de categorie ‘Innovatie van het leren VO’.

Het juryrapport bevatte lovende woorden over het gebruik van Geencijfer in de les: “Geencijfer ondersteunt het leerproces van de leerlingen en geeft inzicht in de vorderingen van leerlingen bij alle vaardigheden. De eenvoud van het portfolio is aantrekkelijk, het heeft potentie vooral door het gebruik van een 360 graden feedback. Dit initiatief zet je in de richting dat niet alles een beoordeling in de vorm van een cijfer hoeft te krijgen. Op deze manier is er minder selectie en meer ruimte voor reflectie”.

Geencijfer is ontwikkeld op het Openbaar Lyceum Zeist door de docenten Stephan Soek, Jorna van ’t Erve en Jan Willem Eckhardt, vanuit de behoefte om leerlingen inzicht te geven in en kennis te geven over het eigen leerproces. Op een reflectieve en formatieve manier proberen de leerlingen met GeenCijfer hun eigen leerproces positief te beïnvloeden.

Op het Openbaar Lyceum Zeist wordt GeenCijfer gebruikt bij vele vakken, zoals Lichamelijke Opvoeding, Dans, Engels, Wiskunde en Natuurkunde.

Ook interessant

Zaterdag 16 januari was onze online open dag. We hebben aan alle kinderen en ouders laten zien hoe ons onderwijs eruit ziet. Door middel van digitale rondleidingen, informatie over vakken, meekijken in een (online) les en mogelijkheid om in gesprek te gaan met docenten hebben we geprobeerd een inspirerend en...

Lees verder

Op 6 en 7 januari organiseren wij online voorlichtingsbijeenkomsten voor leerlingen en ouders van groep 7 en 8. Aanmelden hiervoor kan via de link hieronder.

Lees verder

Heel blij waren we en zijn we nog steeds dat we op het OLZ toe kunnen komen aan fysiek onderwijs! Als het gaat om onderwijs weten we allang dat er veel gebeurt via de directe interactie. Leerlingen én docenten varen wel bij persoonlijk contact voor de meest efficiënte output...

Lees verder