'Geencijfer' winnaar op de IPON awards 2020

'Geencijfer' winnaar op de IPON awards 2020

Op woensdag 5 februari 2020 is Geencijfer winnaar geworden bij de uitreiking van de IPON Awards in de Jaarbeurs Utrecht. Geencijfer was genomineerd in de categorie ‘Innovatie van het leren VO’.

Op woensdag 5 februari 2020 is Geencijfer winnaar geworden bij de uitreiking van de IPON Awards in de Jaarbeurs Utrecht. Geencijfer was genomineerd in de categorie ‘Innovatie van het leren VO’.

Het juryrapport bevatte lovende woorden over het gebruik van Geencijfer in de les: “Geencijfer ondersteunt het leerproces van de leerlingen en geeft inzicht in de vorderingen van leerlingen bij alle vaardigheden. De eenvoud van het portfolio is aantrekkelijk, het heeft potentie vooral door het gebruik van een 360 graden feedback. Dit initiatief zet je in de richting dat niet alles een beoordeling in de vorm van een cijfer hoeft te krijgen. Op deze manier is er minder selectie en meer ruimte voor reflectie”.

Geencijfer is ontwikkeld op het Openbaar Lyceum Zeist door de docenten Stephan Soek, Jorna van ’t Erve en Jan Willem Eckhardt, vanuit de behoefte om leerlingen inzicht te geven in en kennis te geven over het eigen leerproces. Op een reflectieve en formatieve manier proberen de leerlingen met GeenCijfer hun eigen leerproces positief te beïnvloeden.

Op het Openbaar Lyceum Zeist wordt GeenCijfer gebruikt bij vele vakken, zoals Lichamelijke Opvoeding, Dans, Engels, Wiskunde en Natuurkunde.

Ook interessant

Heel blij waren we en zijn we nog steeds dat we op het OLZ toe kunnen komen aan fysiek onderwijs! Als het gaat om onderwijs weten we allang dat er veel gebeurt via de directe interactie. Leerlingen én docenten varen wel bij persoonlijk contact voor de meest efficiënte output...

Lees verder

In een crisistijd als deze worden we geconfronteerd met allerlei onzekerheden en haastig ingevoerde regelingen. Het dringend advies om mondkapjes op scholen te dragen is er een van.

Lees verder

De afgelopen weken was er weer les op school. Wat was het fijn om weer leerlingen in school te zien. De klassen waren nog opgesplitst in kleinere groepen en 1,5 meter afstand was nog vereist. Toch bedacht A2a een manier om met de hele klas een kunstwerk te maken voor...

Lees verder