Schoolbenodigdheden

Start je volgend schooljaar op onze school? Hier vind je allerlei handige informatie.

Benodigdheden schooljaar 2024-2025

Wat heb je allemaal nodig komend schooljaar? Dat is best veel. Daarom hebben we een handige lijst voor je gemaakt.

Voor de brugklasleerlingen hebben we alle informatie bij elkaar gezet. Je vindt hier niet alleen informatie over het aanschaffen van schoolbenodigdheden, maar ook over het bestellen van boeken en digitale leermiddelen, rekenmachine en informatie over de laptops waar we hier op school mee werken.

Rekenmachine brugklas 2024-2025

In de brugklas van Havo, Atheneum en Gymnasium volgen alle leerlingen het vak wiskunde. Voor dit vak is het werken met een rekenmachine verplicht. Op het Openbaar Lyceum Zeist wordt in de brugklas gewerkt met de nieuwste Casio fx-82NL (de blauwe). Deze rekenmachine is niet opgenomen in het gratis leermiddelenpakket.

De school heeft een scherpe aanbieding ontvangen van Scheepstra Rekenmachines. Omdat het op het Openbaar Lyceum Zeist om een groot aantal leerlingen gaat, heeft u daarmee de vrijblijvende mogelijkheid om deze rekenmachine aan te schaffen voor de scherpe prijs van € 13,95 (incl. BTW).

Bestelinformatie vindt u hier.

Grafische rekenmachine klas 4 2024-2025

In de vierde klas van Havo, Atheneum en Gymnasium volgen bijna alle leerlingen het vak wiskunde. Voor dit vak is, vanuit de eindexameneisen, het werken met een grafische rekenmachine verplicht. Op het Openbaar Lyceum Zeist wordt in de wiskundelessen gewerkt met de Casio fx-CG50 met kleurenscherm en verplichte examenstand. Deze rekenmachine is niet opgenomen in het boekenpakket en dient apart aangeschaft te worden.

Hoewel er meer grafische rekenmachines verkocht worden, is het voor de leerling fijn om dezelfde te hebben als die wordt gebruikt tijdens de uitleg. Op de digitale borden hebben wij bijvoorbeeld een simulator van deze rekenmachine zodat wij kunnen voordoen hoe alles werkt. Hieronder ziet u een afbeelding van de rekenmachine.

Het zou fijn zijn als de rekenmachine bij aanvang van het schooljaar in bezit is van de leerling, zodat we direct een goede start kunnen maken van het jaar.

Aanschaf laptop klas 1 t/m 5

Informatie over het aanschaffen van een laptop vindt u hier.

Bestellen van boeken en digitale leermiddelen

Informatie over het bestellen van boeken en digitale leermiddelen bij VanDijk vindt u hier.

Financiële informatie

Informatie over schoolkosten vindt u hier.